Friday 11 August 2017

De draad oppakken

Oeverzwaluw   MAE © 2016
Na bijna twee jaar begin ik weer eens aan deze blog. Het grote verschil is, dat ik vanaf nu Nederlands schrijf. Want in Nederland zullen de meeste van mijn foto's worden geschoten. Maar een terugblik op de foto's die ik de afgelopen maanden heb geschoten is nog wel even leuk.

Oeverzwaluw   MAE © 2016
Deze Oeverzwaluw (Riparia riparia) is een bewoner van het project, dat bij het  London Wetland Centre al sinds jaar en dag met succes wordt uitgevoerd. Een hele grote muur met pijpen dient als een welkome broedplek voor een hele kolonie. Dit shot is van een afstand genomen, door gewoon te fixeren op een gat en op hoop van zegen af te drukken, zodra er een zwaluw naar binnen vliegt.



Kuifeend   MAE © 2016





En op het onderwerp "vogels als ouders": deze Kuifeend (Aythya fuligula) had een paar kleintjes om op te letten. Dus een slokje water af en toe is dan wel nodig.






Atalanta   MAE © 2016
Maar er waren ook nog wel mooie vlinders onderweg, de afgelopen maanden. Deze Atalanta (Vanessa atalanta) zag ik, zomaar op een tak. Maar het zachte groen levert een prachtige achtergrond op voor de felle kleuren.

En zo ben ik van plan om de komende tijd wat foto's te tonen, die ik de afgelopen periode (sinds augustus 2015) heb genomen.

Kijk ook gerust eens in het archief. Rechts op deze pagina is het overzicht te vinden.

No comments:

Post a Comment